Voorloper op het gebied van de ontwikkeling van duurzame visserijgebieden
Toen we in 2007 met onze Omega 3 visstick van koolvis uit Alaska op de markt kwamen, was dit de grootste introductie van een duurzamer visproduct door een merk. Het hielp 78% van onze Britse klanten om van kabeljauw op koolvis over te schakelen, waardoor de jaarlijkse vangst van kabeljauw met 1,5 miljoen vissen terugliep. Dit verlaagde de druk op onze kabeljauwstand die nu duurzamer wordt en ook gecertificeerd is.
Dit is slechts een voorbeeld van de manier waarop Iglo vooroploopt in de generatie van duurzame visserij. We spelen een aanvoerdersrol in de ontwikkeling van verantwoorde normen voor visserijgebieden voor aquacultuur, hebben de alliantie in de visserijsector aangevoerd voor de certificatie van een van de grootste visserijgebieden om zodoende de leverantie van gecertificeerde duurzame koolvis te vergroten, en zijn een lid-oprichter van de Sustainable Seafood Coalition in Groot-Brittannië die vrijwillige etikettering voor verantwoord verkregen vis bevordert.
We hebben bovendien onze vistracker ingevoerd om klanten te helpen meer inzicht te krijgen in waar in de wereld de vis die zij kopen vandaan komt. Onze voorschriften zorgen ervoor dat alle vis uit verantwoordelijk beheerde visserijgebieden afkomstig is
2007
Birds Eye introduceert Omega 3 vissticks van koolvis uit Alaska dat door de MSC is gecertificeerd.
Het was de eerste en grootste introductie in de duurzame vissector door een merk ter wereld.
De gedurfde zet resulteerde erin dat 78% van de consumenten van kabeljauw op koolvis uit Alaska overstapte en dat de jaarlijkse kabeljauwvangst door Birds Eye met 3.000 ton werd verminderd, wat gelijkstaat aan 1,5 miljoen vissen.