Stage bij Iglo

Stage bij Iglo

 

Stage lopen bij Iglo betekent volwaardig meedraaien in een team van professionals in de FMCG-sector. Je krijgt alle mogelijkheden om ervaring op te doen en jezelf klaar te maken voor de arbeidsmarkt. Je maakt deel uit van een energiek en gepassioneerd team en wordt volledig bij de organisatie betrokken. Je stage bestaat uit het meewerken en ondersteunen op de afdeling met daarbij de mogelijkheid om je eigen projecten op te zetten en volledig zelfstandig uit te voeren.

Wil je direct onze vacatures bekijken? Klik hier

Lees meer over de ervaringen van onze stagiaires!

Kaylee (Februari 2019 - Augustus 2019)

Hi, mijn naam is Kaylee en ik loop stage op de Marketing afdeling voor groente & maaltijden bij Iglo Nederland. Ik heb mij voornamelijk beziggehouden met de ontwikkeling van nieuwe verpakkingen binnen groente & maaltijden. Gedurende dit proces was ik verantwoordelijk voor het beheer van de planning en contact met de brand managers, R&D, het designbureau, printer en supply chain. Hierdoor leer je snel schakelen tussen verschillende partijen en krijg je veel verantwoordelijkheid. In een korte tijd heb ik aan veel verschillende artworks mogen werken en het leuke hieraan is dat het resultaat hiervan ook daadwerkelijk in de supermarkt te zien is een paar maanden later! Naast het werken aan de verpakkingen zijn er nog vele andere diverse taken die op je pad komen: geen dag is hetzelfde als Marketing stagiaire. Daarnaast kom je terecht in een super gezellig en hardwerkend team, waardoor dit een fantastisch en leerzaam half jaar is geweest!

Iglo stagiaire Kaylee
Iglo medewerker Stefanie

Stefanie (Januari 2019 - Juli 2019)

Hi! Mijn naam is Stefanie en ik ben Marketing-Digital stagiaire bij Iglo Nederland. In deze stage krijg je heel veel verschillende eigen taken en projecten. Het grootste gedeelte van mijn stage heb ik gewerkt aan de campagne ‘Help Mee Aan Een Schonere Zee’. Deze campagne gaat over de grote hoeveelheid plastic in de zee en hoe wij met elkaar kleine stapjes kunnen zetten om bij te dragen aan een schonere zee! Voor deze campagne hield ik me op het begin van mijn stage vooral bezig met het ontwikkelen van Visstick actieverpakkingen en de Iglo Jutterstas. Daarnaast heb ik ook veel rondom digital gedaan, zoals het bijwerken van de Iglo website en het optimaliseren van de content op de site. Ook het opnemen van video’s (met onze Kapitein Iglo!) voor YouTube en het creëren van video’s  voor Facebook en Instagram of TV commercials hoorde hierbij.
Het creatieve en de diversiteit van de taken vond ik het leukste in deze stage. Daarnaast werk je ook samen met een heel leuk en hecht team. Ik zou zeggen: solliciteren!

Marlene (Februari 2019 - Juni 2019)

Hi, mijn naam is Marlene en ik loop stage op HR. Ik ben onder andere bezig met het organiseren van personeelsactiviteiten. Om het team bewust te maken van voedingswaarden, heb ik samen met Renske een Healthy Lunch Challenge bedacht waarbij collega’s de strijd zijn aangegaan om de gezondste en lekkerste lunch te maken. Daarnaast probeer ik de zichtbaarheid van Iglo te vergroten door onze LinkedIn pagina (volg je ‘m al?!) te voorzien van interessante nieuwtjes en updates over het Nederlandse team. Ook ben ik verantwoordelijk voor de werving van de nieuwe stagiaires en onderhoud ik contact met partijen als Integrand of Mercurius. Daarnaast komen er dagelijks een hoop ad-hoc taken voorbij, waardoor geen enkele dag hetzelfde is! Door deze diversiteit van taken heb ik contact met alle afdelingen binnen Iglo en heb ik geleerd om snel te schakelen. De sfeer binnen het team is ontzettend goed en dat maakt deze stage echt compleet!      

Iglo medewerker Marlene
Iglo stagiair Robert

Robert (September 2018 - Februari 2019)

Hallooo! Ik ben Robert en ik loop stage bij het Sales & Category Management team. Een functie die uitdagend en ontzettend leerzaam is, vooral voor iemand die praktijkgericht wil ervaren hoe een bekend A-merk opereert in de FMCG-industrie. Hierbij ben je veel bezig met het analyseren van marktdata waarin je de performance evalueert van de gehele diepvries categorie. Jij kunt dus echt het verschil maken binnen de organisatie op basis van hoe jij de data analyseert. Daarnaast ben je bezig met het in kaart brengen van de wekelijkse promoties, prijsveranderingen en zal je ook regelmatig zelf op pad gaan om winkels te bezoeken. Het is voor Iglo ontzettend waardevol om te zien hoe de situatie in de winkels eruit ziet om gericht verbeteringen te kunnen realiseren. Maar ook dan zijn we er nog niet, want er lopen ook veel andere projecten waar jij het verschil kunt maken. Kortom, de hoeveelheid energie die jij steekt in deze stage ga je ook weer dubbel en dwars terugkrijgen. Zo heb ik de eer gekregen om mee te gaan op jaargesprek bij één van de klanten om de toekomstige initiatieven van Iglo te presenteren. Als laatste wil ik graag nog even de fantastische collega’s noemen met wie je zult samenwerken. Echt een hechte eenheid waarmee je ook een goed feestje kunt bouwen! Met andere woorden: solliciteren nu!

Marc (September 2018 - Februari 2019)

Hi, ik ben Marc ben afgelopen half jaar de digitale marketing stagiair geweest bij Iglo Nederland. Ik heb me voornamelijk beziggehouden met de ontwikkeling van nieuwe verpakkingen voor onze maaltijden en groenten. Zo heb ik verschillende artworks mee mogen ontwikkelen waarvan je het resultaat ook daadwerkelijk in de supermarkt tegen komt een paar maanden later! Hierbij ben je constant aan het schakelen tussen de brand managers, R&D, het designbureau en supply chain en bewaak je de timings van alle processen. Daarnaast werkte ik ook aan het beheer en optimalisatie van de website. Dit betekent voornamelijk dat ik me bezighield met SEO doormiddel van het creëren en implementeren van nieuwe content samen met interne en externe partijen. Een mooi voorbeeld hiervan is onze nieuwe CSR-pagina (neem zeker even een kijkje!). Je merkt vast al wel dat geen dag hetzelfde is in deze functie, wat het ook zeker elke dag weer uitdagend, ontzettend leerzaam, maar vooral ook onwijs leuk maakt! Het mooie aan het werken bij Iglo is dat je veel ruimte krijgt voor eigen initiatieven en veel verantwoordelijkheid mag dragen, wat je ook écht onderdeel van het team maakt! Niet geheel onbelangrijk, het team is ook nog eens supergezellig, waardoor dit een fantastisch half jaar is geweest dat heel snel voorbij is gevlogen!

Iglo stagiair Marc
Iglo stagiaire Judith

Judith (September 2018 - Januari 2019)

Hi! Mijn naam is Judith en ik ben Marketing stagiaire bij Iglo Nederland. Dit betekent dat ik me onder andere bezighoud met het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen. Tijdens dit proces beheer je de planning en ben je de contactpersoon voor het designbureau, R&D, de printing firm en de fabriek. Hierbij leer je snel schakelen met verschillende partijen en krijg je veel verantwoordelijkheid. Je moet er immers voor zorgen dat het nieuwe design aan alle eisen voldoet en op tijd bij de printer ligt. Daarnaast ben ik betrokken geweest bij het ontwikkelen van een nieuwe social campagne voor Vis Vrijdag op Facebook en Instagram. Maar ook het bezoeken van de foodstylist, het bijwonen van opnames van Youtube video’s en het organiseren van tastings horen erbij. Kort om, geen dag is hetzelfde als Marketing stagiaire. Dit heeft ervoor gezorgd dat ik in korte tijd veel geleerd heb en een betere indruk heb gekregen van hoe het er in een bedrijf in de FMCG-branche aan toegaat. Daarnaast heeft Iglo NL een supergezellig team, wat ervoor gezorgd heeft dat dit half jaar niet alleen heel leerzaam was, maar ook heel leuk. Ik raad iedereen dan ook zeker aan om te solliciteren!

Tess (September 2018 - Januari 2019)

Hoi! Ik ben Tess en loop stage op de afdelingen Finance en HR. Ik ben de eerste stagiair die op deze afdelingen aan de slag is gegaan. In eerste instantie zou je niet snel denken aan het combineren van deze afdelingen, maar juist daarom ervaar ik mijn stage als een hele leuke en leerzame periode. Voor Finance ben ik verantwoordelijk voor het wekelijks updaten van alle rapporten en heb ik een onderzoek gedaan naar managementinformatie. In mijn HR-functie ben ik voornamelijk bezig met het organiseren van alle activiteiten die wij met het kantoor doen. Zo ben ik samen met Renske verantwoordelijk voor de driedaagse kick-off in Groningen eind januari. Door deze werkzaamheden heb ik geleerd om goed te schakelen tussen alle verschillende partijen. Daarnaast ben ik verantwoordelijk voor het werven van de nieuwe stagiaires. Door de veelzijdigheid aan werkzaamheden heb ik te maken met alle afdelingen binnen Iglo Nederland. De mensen hier op kantoor maken het verschil. Vooral door hen heb ik hier een fantastische tijd gehad. Wanneer je op zoek bent naar een stage met uitdaging, afwisseling en veel verantwoordelijkheid, dan ben je hier zeker op het goede adres!

Iglo Stagiaire Tess
Iglo medewerker Herman

Herman (Augustus 2017 - Februari 2018)

Hé, ik ben Herman en loop een half jaar stage bij iglo als digitale marketing stagiair. In deze rol fungeer ik als het ware als assistent van de brand managers. Zo adviseer ik o.a. over onze YouTube video’s en word ik in alles meegenomen. Het verzinnen van productnamen of slogans en het bijwonen van opnames voor onze tv-commercials en YouTube-video’s zijn bijvoorbeeld dingen die je meemaakt. Ik was voornamelijk verantwoordelijk voor het onderhouden van de website, denk hierbij ook aan het creëren van een compleet nieuwe pagina. Hierbij moet er met verschillende partijen geschakeld worden, zowel intern als extern. Het wordt zeer gewaardeerd als je zelf met initiatieven komt: je krijgt hierin veel vrijheid. Daar leer je zelf van en help je het bedrijf enorm mee. Deze hele ervaring is bijzonder leuk en leerzaam, mede door het feit dat het een hecht en klein team is. Ben je creatief, maar deins je ook niet terug voor analyses, dan is deze stage zeker een aanrader!

Chris (Augustus 2017 - Februari 2018)

Ahoi! Ik ben Chris en ik loop stage op de marketingafdeling van Iglo. Ik ben hoofdzakelijk verantwoordelijk voor het verpakkingen proces, van A tot Z. Hierbij overleg ik met brand managers, R&D, het designbureau en supply chain en bewaak ik de timings van de verschillende werkzaamheden. Zo zorg ik dat  de verpakkingen tiptop in orde zijn en op tijd bij de fabriek liggen. Hiernaast heb ik bij Iglo de kans gekregen vele andere dingen te doen en te ondernemen. Zo heb ik een kinderfeestje georganiseerd met dé Kapitein Iglo, gezien hoe een foodfotograaf te werk gaat en advertenties en nieuwsbrieven voor verschillende  retailers in elkaar gezet. Iglo is een onwijs leuk bedrijf waarbij je tijdens je stage veel verantwoordelijkheid en begeleiding krijgt, wat ervoor zorgt dat  je in korte tijd veel leert. Het team is klein, waardoor je goed meekrijgt wat er allemaal speelt in een bedrijf in de FMCG-branche. Lang verhaal kort: erg leuke stage bij een top bedrijf!
kapitein chris stage
peter

Peter (Februari 2017 - Augustus 2017)

Hoi! Ik ben Peter en ik loop stage op de sales afdeling bij Iglo. Deze stage zal de laatste stap van mijn Master-studie zijn aan de Wageningen Universiteit. Bij Iglo maak je deel uit van een klein team betrokken mensen. De kleinschaligheid is dan ook precies wat mij aantrok aan Iglo als stagebedrijf. Hierdoor krijg je als stagiar de kans om écht mee te draaien binnen een bedrijf. Je wordt betrokken bij een breed scala aan onderwerpen en gevraagd naar je mening op basis van de analyses die je door middel van data kunt maken. Hierbij heb je de kans zelfstandig te werken, maar staat tegelijkertijd iedereen klaar om je een helpende hand te bieden. Naast het maken van wekelijkse en maandelijkse rapportages van de verkoopcijfers, houd ik me voornamelijk bezig met het maken van analyses om betere inzichten te krijgen in de dynamische FMCG markt. Ook ben ik verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de e-commerce kanalen, en ben ik betrokken in meerdere projecten. Door de verscheidenheid aan werkzaamheden die ik bij Iglo heb mogen doen, heb ik veel ervaring opgedaan waarmee ik vooruit kan!

Aafke (Februari 2017 - Augustus 2017)

Hoi! Ik ben Aafke en ben momenteel marketing stagiaire bij iglo Nederland. Tijdens deze stage ben ik verantwoordelijk voor het gehele proces rondom het design van verpakkingen. Hierbij kun je denken aan het opzetten en bijhouden van de logistieke planning, het schrijven van briefings en het meedenken met brand managers over het ontwerp, maar ook bezoeken aan de food fotograaf horen erbij. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, want uiteindelijk ben jij het eerste aanspreekpunt voor R&D, het designbureau en logistiek. Het is erg leuk om op deze manier met veel (internationale) mensen te schakelen en ervoor te zorgen dat de nieuwe verpakkingen uiteindelijk op tijd bij de drukker zijn! Iglo heeft mij de kans gegeven om te ervaren wat er binnen een bedrijf in de FMCG branche allemaal speelt. Door de vele verschillende projecten heb ik in een korte tijd erg veel geleerd. Zeker solliciteren dus!

aafke
Jelmer

Jelmer (Februari 2017 - Augustus 2017)

Hoi, ik ben Jelmer en ben voor een half jaar actief als digitaal marketing stagiair bij Iglo. Mijn taken bestaan uit het onderhouden en updaten van de website door middel van SEO, helpen met het creëeren van content voor ons YouTube kanaal en algemene ondersteuning van het marketing team. Het is een intensieve stage waarbij je veel verantwoordelijkheden en vrijheid krijgt om zelf problemen op te lossen en keuzes te maken. De begeleiding hierbij is top waardoor je veel leert. Naast de inhoudelijke taken ben je veel in contact met internationale partners en krijg je de mogelijkheid om mee te gaan naar andere bureau's. Ik ben zelf mee geweest naar de opname van de Burger campagne bij SBS, heel tof om een keer te zien. Al met al is deze stage zeker een aanrader!

David (Augustus 2016 - Februari 2017)

Hey! Ik ben David en ben voor een half jaar stagiair op de sales afdeling. Tijdens deze periode ben ik verantwoordelijk voor de inrichting van het e-commerce kanaal. Hierdoor ben ik toekomstgericht bezig omdat het online kanaal elk jaar fors aan het groeien is. De functie houdt in dat ik alle online activiteiten analyseer, observeer en evalueer. Met deze informatie kan ik namelijk advies geven over de e-commerce strategieën van grote retailers, Albert Heijn en Jumbo. Het is een diverse stage waarbij je met verschillende afdelingen in contact komt. Er zijn naast de online opdrachten regelmatig offline werkzaamheden, waaronder het wekelijks in kaart brengen van prijsveranderingen en omzetcijfers.  Het is een uitdagende stage waarbij je het plannen van concepten uiteindelijk in je eigen supermarket ziet belanden. Iglo biedt veel ruimte voor begeleiding en het opstellen van mijn scriptie!

david foto
Stageverhaal Sanne

Sanne (Augustus 2016 - Januari 2017)

Hoi! Ik ben Sanne en ik loop stage op de marketing afdeling van Iglo. Ik houd me vooral bezig met het managen van de verpakkingen en ondersteuning van het marketing team bij hun projecten. Het managen van verpakkingen houdt vooral in om samen met de brand manager te kijken naar het design, contact te houden met het designbureau/ printers en de deadlines te bewaken. Bij ondersteuning van het marketing team kun je denken aan verschillende projecten. Van het organiseren van tastings tot staan op de COOP beurs en van receptenfilmpjes in elkaar zetten tot meegaan naar een voice-over van een commercial. Zoals je ziet krijg je erg veel verantwoordelijkheid en verschillende projecten om mee om te gaan. Dit zorgt ervoor dat ik deze stage heb ervaren als een leuke en leerzame stage! 

Livia (Augustus 2016 - Januari 2017)

Mijn naam is Livia en ik loop nu voor een half jaar stage als Digital Marketing stagaire op de marketing afdeling van Iglo en houdt mij voornamelijk bezig met de website en online marketing campagnes. Ik wilde stage gaan lopen om meer praktijkervaring op te doen en hier bij Iglo lukt dat zeker! Iglo Nederland is een klein team, waardoor je veel verantwoordelijkheden krijgt en goed begeleid wordt. Zo ben ik meegegaan naar meetings met bijvoorbeeld reclamebureaus en filmproductiebedrijven, wat heel erg leerzaam was! Ook ben ik betrokken bij verschillende projecten, zoals de creatie van het online spinazie platform, de relaunch van de website en de productie van de Real Men Kitchen video’s. Daarnaast ondersteun ik het marketing team met diverse dagelijkse taken. Door dit alles krijg ik de mogelijkheid om in een korte tijd veel te leren over de verschillende aspecten van marketing!
Stageverhaal Livia
irene kools

Irene (Januari 2016 - Augustus 2016)

Hoi! Mijn naam is Irene en ik loop momenteel stage bij Iglo Nederland. Ik houd mij onder andere bezig met de relaunches van verpakkingen en ondersteun het marketingteam op verscheidene manieren. Zo ben ik momenteel betrokken bij de Broodje Visstick Campagne, de launch van nieuwe producten, de Kapitein activatie en nog veel meer! Voor deze projecten schrijf ik bijvoorbeeld briefings en houd ik contact met de samenwerkende partijen. Iglo biedt een veelzijdige stage met eigen verantwoordelijkheid. Dit is heel leerzaam en je krijgt hierdoor een allround beeld van wat marketing in de FMCG industrie nou precies inhoudt. Daarnaast werk je bij Iglo in een klein team, een groot voordeel hiervan is dat je goed op de hoogte bent van wat er in de gehele business speelt. Door de verscheidenheid van projecten is elke dag weer anders en moet je jezelf steeds op een andere manier uitdagen. Kortom, door Iglo komt je ontwikkeling in een sneltreinvaart.

Britt (Januari 2016 - Augustus 2016)

Mijn naam is Britt en ik ben Digital Marketing stagiaire bij iglo Nederland. Na mijn Master in Business Administration heb ik ervoor gekozen om mijn stage bij iglo te doen om zo meer praktijk ervaring op te kunnen doen en alles te kunnen leren over de ‘branding’ van een A-merk in food. Tijdens mijn stage houd ik mij vooral bezig met de digitale branding van iglo. Denk hierbij aan het opzetten, managen en evalueren van campagnes als ‘Visstick Vrijdag’ en ‘Spinazie – Wat maak jij er van?’, het voorbereiden van shoots voor ons YouTube kanaal en het verbeteren van de website. Naast deze digitale activiteiten ben ik ook betrokken bij new product developments en ondersteun ik de marketing afdeling bij verschillende projecten met betrekking tot R&D. Doordat mijn werkzaamheden als Digital Marketing stagiaire bij iglo erg divers zijn, krijg ik de kans om binnen een korte periode erg veel te leren.  

Britt stagiaire
Ebru stageverhaal

Ebru (Augustus 2015 - Januari 2016)

My name is Ebru and I study international business management in Germany.  I moved to the Netherlands to serve an internship in Iglo’s sales department.  I support the Sales team in their daily operations such as weekly Sales updates and promotion evaluations. Furthermore, I am involved in long term projects that focus on top line growth where I for instance developed a new business case. The main responsibility is to grow Iglo’s the e-commerce business via online retail platforms. This task involves close work with customers.  In addition, I support the Category management team with the monthly reporting and small daily operations. What I liked the most in this internship is the high level of integration in the sales team. I was inspired and amazed by the ambitious and dedicated Iglo team. Their tremendous support and motivation helped me to develop myself personally and professionally. The internship at Iglo offered me a great insight in the daily business and more important in managing an international company to grow.

Sanne (Januari 2015 - Augustus 2015)

Ik ben Sanne en ben marketing stagiaire bij Iglo Nederland. Ik houd mij voornamelijk bezig met de relaunch van alle verpakkingen. Daarbij ben ik betrokken bij het gehele proces. Hierbij kun je denken aan zowel de (logistieke) planning, het betrekken van alle betrokken partijen, het bewaken van deadlines als het ontwerp van de fysieke verpakking (zowel het design als de verpakkingsinformatie). Iglo heeft mij de kans gegeven om veel verantwoordelijkheid te nemen en hierdoor kan ik mijzelf ontwikkelen op het gebied van projectmanagement. Ik werk samen met mensen uit verschillende disciplines, werkzaam door heel Europa. Hierdoor leer ik veel op zowel inhoudelijk gebied als op het gebied van working ethics. Elke dag is een nieuwe uitdaging, dit geef mij een boost aan energy!

Sanne stagiare
Michael ecommerce stagiair

Michael (Januari 2015 - Augustus 2015)

My name is Michael. I am originally from Poland. I moved to the Netherlands after high school to study Business Administration.  Currently, I am a trainee working for the sales department of Iglo. I support the team in short-term tasks such as weekly sales updates and promotion evaluation. Moreover, I participate in long-term projects that focus on top line growth of Iglo. My core assignment deals with e-commerce - growing Iglo sales via online retail platforms. What I like the most about Iglo is motivation and work ethics of the whole team. It is truly inspiring to observe the dedication and commitment of these people. Iglo employees constantly maintain positive and open-minded attitude while working hard on achieving company’s goals. Iglo has tremendously fostered my personal and professional development. I gained invaluable practical knowledge regarding sales and overall operations of an international company which helped me to better understand theoretical background that I had been taught back at my university. . Most importantly, I became confident in my career choice and inspired to further pursue work in the FMCG industry