Stage bij Iglo

 

Stage lopen bij Iglo betekent volwaardig meedraaien in een team van professionals in de FMCG sector. Je krijgt alle mogelijkheden om ervaring op te doen en jezelf klaar te maken voor de arbeidsmarkt. Je maakt deel uit van een energiek en gepassioneerd team en wordt volledig bij de organisatie betrokken. Je stage bestaat uit het meewerken en ondersteunen op de afdeling met daarbij de mogelijkheid om je eigen projecten op te zetten en volledig zelfstandig uit te voeren.

Wil je direct onze vacatures bekijken? Klik hier

Lees meer over de ervaringen van onze stagiaires!

peter

Peter (Febuari 2017 - Augustus 2017)

Hoi! Ik ben Peter en ik loop stage op de sales afdeling bij Iglo. Deze stage zal de laatste stap van mijn Master-studie zijn aan de Wageningen Universiteit. Bij Iglo maak je deel uit van een klein team betrokken mensen. De kleinschaligheid is dan ook precies wat mij aantrok aan Iglo als stagebedrijf. Hierdoor krijg je als stagiar de kans om écht mee te draaien binnen een bedrijf. Je wordt betrokken bij een breed scala aan onderwerpen en gevraagd naar je mening op basis van de analyses die je door middel van data kunt maken. Hierbij heb je de kans zelfstandig te werken, maar staat tegelijkertijd iedereen klaar om je een helpende hand te bieden. Naast het maken van wekelijkse en maandelijkse rapportages van de verkoopcijfers, houd ik me voornamelijk bezig met het maken van analyses om betere inzichten te krijgen in de dynamische FMCG markt. Ook ben ik verantwoordelijk voor het onderhouden en verbeteren van de e-commerce kanalen, en ben ik betrokken in meerdere projecten. Door de verscheidenheid aan werkzaamheden die ik bij Iglo heb mogen doen, heb ik veel ervaring opgedaan waarmee ik vooruit kan!

aafke

Aafke (Februari 2017 - Augustus 2017)

Hoi! Ik ben Aafke, 23 jaar en momenteel marketing stagiaire bij iglo Nederland. Tijdens deze stage ben ik verantwoordelijk voor het gehele proces rondom het design van verpakkingen. Hierbij kun je denken aan het opzetten en bijhouden van de logistieke planning, het schrijven van briefings en het meedenken met brand managers over het ontwerp, maar ook bezoeken aan de food fotograaf horen erbij. Je krijgt veel verantwoordelijkheid, want uiteindelijk ben jij het eerste aanspreekpunt voor R&D, het designbureau en logistiek. Het is erg leuk om op deze manier met veel (internationale) mensen te schakelen en ervoor te zorgen dat de nieuwe verpakkingen uiteindelijk op tijd bij de drukker zijn! Iglo heeft mij de kans gegeven om te ervaren wat er binnen een bedrijf in de FMCG branche allemaal speelt. Door de vele verschillende projecten heb ik in een korte tijd erg veel geleerd. Zeker solliciteren dus!

Jelmer

Jelmer (Februari 2017 - Augustus 2017)

Hoi, ik ben Jelmer, 23 jaar en voor een half jaar actief als digitaal marketing stagiair bij Iglo. Mijn taken bestaan uit het onderhouden en updaten van de website door middel van SEO, helpen met het creëeren van content voor ons YouTube kanaal en algemene ondersteuning van het marketing team. Het is een intensieve stage waarbij je veel verantwoordelijkheden en vrijheid krijgt om zelf problemen op te lossen en keuzes te maken. De begeleiding hierbij is top waardoor je veel leert. Naast de inhoudelijke taken ben je veel in contact met internationale partners en krijg je de mogelijkheid om mee te gaan naar andere bureau's. Ik ben zelf mee geweest naar de opname van de Burger campagne bij SBS, heel tof om een keer te zien. Al met al is deze stage zeker een aanrader!

david foto

David (Augustus 2016 - Februari 2017)

Hey! Ik ben David, 24 jaar en voor een half jaar stagiair op de sales afdeling. Tijdens deze periode ben ik verantwoordelijk voor de inrichting van het e-commerce kanaal. Hierdoor ben ik toekomstgericht bezig omdat het online kanaal elk jaar fors aan het groeien is. De functie houdt in dat ik alle online activiteiten analyseer, observeer en evalueer. Met deze informatie kan ik namelijk advies geven over de e-commerce strategieën van grote retailers, Albert Heijn en Jumbo. Het is een diverse stage waarbij je met verschillende afdelingen in contact komt. Er zijn naast de online opdrachten regelmatig offline werkzaamheden, waaronder het wekelijks in kaart brengen van prijsveranderingen en omzetcijfers.  Het is een uitdagende stage waarbij je het plannen van concepten uiteindelijk in je eigen supermarket ziet belanden. Iglo biedt veel ruimte voor begeleiding en het opstellen van mijn scriptie!

Stageverhaal Sanne

Sanne (Augustus 2016 - Januari 2017)

Hoi! Ik ben Sanne, 23 jaar en ik loop stage op de marketing afdeling van Iglo. Ik houd me vooral bezig met het managen van de verpakkingen en ondersteuning van het marketing team bij hun projecten. Het managen van verpakkingen houdt vooral in om samen met de brand manager te kijken naar het design, contact te houden met het designbureau/ printers en de deadlines te bewaken. Bij ondersteuning van het marketing team kun je denken aan verschillende projecten. Van het organiseren van tastings tot staan op de COOP beurs en van receptenfilmpjes in elkaar zetten tot meegaan naar een voice-over van een commercial. Zoals je ziet krijg je erg veel verantwoordelijkheid en verschillende projecten om mee om te gaan. Dit zorgt ervoor dat ik deze stage heb ervaren als een leuke en leerzame stage! 

Stageverhaal Livia

Livia (Augustus 2016 - Januari 2017)

Mijn naam is Livia, ik ben 21 jaar en loop nu voor een half jaar stage als Digital Marketing stagaire op de marketing afdeling van Iglo en houdt mij voornamelijk bezig met de website en online marketing campagnes. Ik wilde stage gaan lopen om meer praktijkervaring op te doen en hier bij Iglo lukt dat zeker! Iglo Nederland is een klein team, waardoor je veel verantwoordelijkheden krijgt en goed begeleid wordt. Zo ben ik meegegaan naar meetings met bijvoorbeeld reclamebureaus en filmproductiebedrijven, wat heel erg leerzaam was! Ook ben ik betrokken bij verschillende projecten, zoals de creatie van het online spinazie platform, de relaunch van de website en de productie van de Real Men Kitchen video’s. Daarnaast ondersteun ik het marketing team met diverse dagelijkse taken. Door dit alles krijg ik de mogelijkheid om in een korte tijd veel te leren over de verschillende aspecten van marketing!
irene kools

Irene (Januari 2016 - Augustus 2016)

Hoi! Mijn naam is Irene en ik loop momenteel stage bij Iglo Nederland. Ik houd mij onder andere bezig met de relaunches van verpakkingen en ondersteun het marketingteam op verscheidene manieren. Zo ben ik momenteel betrokken bij de Broodje Visstick Campagne, de launch van nieuwe producten, de Kapitein activatie en nog veel meer! Voor deze projecten schrijf ik bijvoorbeeld briefings en houd ik contact met de samenwerkende partijen. Iglo biedt een veelzijdige stage met eigen verantwoordelijkheid. Dit is heel leerzaam en je krijgt hierdoor een allround beeld van wat marketing in de FMCG industrie nou precies inhoudt. Daarnaast werk je bij Iglo in een klein team, een groot voordeel hiervan is dat je goed op de hoogte bent van wat er in de gehele business speelt. Door de verscheidenheid van projecten is elke dag weer anders en moet je jezelf steeds op een andere manier uitdagen. Kortom, door Iglo komt je ontwikkeling in een sneltreinvaart.

Rik stageverhaal

Rik (Januari 2016 - Augustus 2016)

Mijn naam is Rik en ik ben 24 jaar. Ik studeer Management, Economics and Consumer Studies en loop stage in de sales afdeling van Iglo. Tijdens mijn stage bij Iglo krijg ik de mogelijkheid om vol mee te draaien in het sales team en krijg vanaf het begin af aan al veel verantwoordelijkheden. Ik  ondersteun de account managers bij hun dagelijkse werkzaamheden en ben verantwoordelijk voor het maken van sales analyses. Zo ben ik bijvoorbeeld vaak bezig om aan de hand van Nielsen data analyses te maken van ontwikkelingen in de markt en ben ik bezig met het evalueren van promoties. Daarnaast ondersteun ik het Category Management team bij het maken van maandelijkse rapportages, het analyseren van schappenplannen en andere dagelijkse werkzaamheden. Ook heb ik bij Iglo de kans gekregen om als afstudeerproject een onderzoek uit te voeren op het gebied van shelf-management waarbij ik de verkoop data van een groot aantal supermarkten heb kunnen analyseren. Door de vele verantwoordelijkheden en door de positieve en behulpzame instelling van de rest van het team heb ik mij binnen Iglo persoonlijk kunnen ontwikkelen en heb ik veel geleerd wat mij verder helpt in mijn verdere carrière binnen de FMCG. 

Britt stagiaire

Britt (Januari 2016 - Augustus 2016)

Mijn naam is Britt, 22 jaar en Digital Marketing stagiaire bij iglo Nederland. Na mijn Master in Business Administration heb ik ervoor gekozen om mijn stage bij iglo te doen om zo meer praktijk ervaring op te kunnen doen en alles te kunnen leren over de ‘branding’ van een A-merk in food. Tijdens mijn stage houd ik mij vooral bezig met de digitale branding van iglo. Denk hierbij aan het opzetten, managen en evalueren van campagnes als ‘Visstick Vrijdag’ en ‘Spinazie – Wat maak jij er van?’, het voorbereiden van shoots voor ons YouTube kanaal en het verbeteren van de website. Naast deze digitale activiteiten ben ik ook betrokken bij new product developments en ondersteun ik de marketing afdeling bij verschillende projecten met betrekking tot R&D. Doordat mijn werkzaamheden als Digital Marketing stagiaire bij iglo erg divers zijn, krijg ik de kans om binnen een korte periode erg veel te leren.  

Ebru stageverhaal

Ebru (Augustus 2015 - Januari 2016)

My name is Ebru, I am 23 years old. I study international business management in Germany.  I moved to the Netherlands to serve an internship in Iglo’s sales department.  I support the Sales team in their daily operations such as weekly Sales updates and promotion evaluations. Furthermore, I am involved in long term projects that focus on top line growth where I for instance developed a new business case. The main responsibility is to grow Iglo’s the e-commerce business via online retail platforms. This task involves close work with customers.  In addition, I support the Category management team with the monthly reporting and small daily operations. What I liked the most in this internship is the high level of integration in the sales team. I was inspired and amazed by the ambitious and dedicated Iglo team. Their tremendous support and motivation helped me to develop myself personally and professionally. The internship at Iglo offered me a great insight in the daily business and more important in managing an international company to grow.

Nikie vacature

Nikie (Augustus 2015 - Januari 2016)

Mijn naam is Nikie, 22 jaar en marketing stagiaire bij Iglo Nederland. Tijdens mijn stage houd ik mij bezig met een aantal (grote) projecten. Eén van deze projecten is de Huishoudbeurs, waarbij ik betrokken ben bij het gehele proces. Het standdesign, de logistieke planning, briefings maken, etc. Heel erg leuk om hier aan te werken en uiteindelijk het eindresultaat te zien op de beurs. Ook ben ik bezig met het optimaliseren van de website, met de relaunch van verpakkingen en ondersteun ik het marketing team. Hele diverse projecten, wat je een breed beeld geeft en waar je heel veel van leert. Dit heeft ook te maken met de goede begeleiding en de verantwoordelijkheid die je krijgt. Dit bij elkaar maakt stage lopen bij Iglo zeker niet saai!

Michael ecommerce stagiair

Michael (Januari 2015 - Augustus 2015)

My name is Michael. I am 21 years old, originally from Poland. I moved to the Netherlands after high school to study Business Administration.  Currently, I am a trainee working for the sales department of Iglo. I support the team in short-term tasks such as weekly sales updates and promotion evaluation. Moreover, I participate in long-term projects that focus on top line growth of Iglo. My core assignment deals with e-commerce - growing Iglo sales via online retail platforms. What I like the most about Iglo is motivation and work ethics of the whole team. It is truly inspiring to observe the dedication and commitment of these people. Iglo employees constantly maintain positive and open-minded attitude while working hard on achieving company’s goals. Iglo has tremendously fostered my personal and professional development. I gained invaluable practical knowledge regarding sales and overall operations of an international company which helped me to better understand theoretical background that I had been taught back at my university. . Most importantly, I became confident in my career choice and inspired to further pursue work in the FMCG industry

Sanne stagiare

Sanne (Januari 2015 - Augustus 2015)

Ik ben Sanne, 23 jaar en marketing stagiaire bij Iglo Nederland. Ik houd mij voornamelijk bezig met de relaunch van alle verpakkingen. Daarbij ben ik betrokken bij het gehele proces. Hierbij kun je denken aan zowel de (logistieke) planning, het betrekken van alle betrokken partijen, het bewaken van deadlines als het ontwerp van de fysieke verpakking (zowel het design als de verpakkingsinformatie). Iglo heeft mij de kans gegeven om veel verantwoordelijkheid te nemen en hierdoor kan ik mijzelf ontwikkelen op het gebied van projectmanagement. Ik werk samen met mensen uit verschillende disciplines, werkzaam door heel Europa. Hierdoor leer ik veel op zowel inhoudelijk gebied als op het gebied van working ethics. Elke dag is een nieuwe uitdaging, dit geef mij een boost aan energy!