Stage bij Iglo

Stage lopen bij Iglo betekent volwaardig meedraaien in een team van professionals in de FMCG-sector. Je krijgt alle ruimte en kansen om impact te maken en te leren terwijl je wordt begeleid door ervaren professionals. Je maakt onderdeel uit van een energiek en gepassioneerd team en wordt volledig bij de organisatie betrokken. Je stage bestaat uit het meewerken en ondersteunen op de afdeling met daarbij de mogelijkheid om je eigen projecten op te zetten en volledig zelfstandig uit te voeren.

Wil je direct kijken of er een stage vacature open staat? Klik hier
Mocht er geen passende stage vacature voor je bij staan kun je altijd informeren naar de mogelijkheden bij ons HR team via: [email protected]
Lees hieronder meer over de ervaringen van de stagiairs die jou voorgingen!


Lisanne Willemsen

Hoihoi, ik ben Lisanne en het afgelopen half jaar was ik onderdeel van het marketingteam bij Iglo. Wat een ontzettend leerzame en gezellige stageperiode is dit geweest. Stilstaan doe je zeker niet bij Iglo. Het bedrijf is constant in bewegen en elke maand waren er wel nieuwe ontwikkeling gaande waar ik onderdeel van mocht zijn.

Als eerst heb ik mij bezig gehouden met het optimaliseren van de social media en hier kon ik al mijn creativiteit in kwijt. Iglo stond open voor mijn ideeën en het is leuk om te zien dat ik sommige ideeën mocht omzetten in werkelijkheid. Gaaf toch?!
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de website, SEO en een stukje E-commerce. Tot slot heb ik bijgedragen aan het opleveren van advertenties en verpakkingsontwerpen. Elke collega is gemotiveerd om je te helpen en neemt je mee in hun werkzaamheden.

Niet alleen was het een leerzame periode, maar gezelligheid ontbrak ook zeker niet. Op kantoor wordt er met z’n allen geluncht, gewandeld en heel veel gelachen. Je leert hier mensen niet alleen op werkniveau, maar ook persoonlijk niveau kennen. Dat is ook nog eens mooi meegenomen. 

Nicole Steffens

Hi! Ik ben Nicole en heb mijn afstudeerstage ingevuld binnen het marketingteam van Iglo. Voor mij was deze stage de eerste keer dat ik voor een groot merk ben gaan werken. Desondanks kreeg ik vanaf het eerste moment veel eigen verantwoordelijkheden en de mogelijkheid mij echt te ontwikkelen met uitdagende opdrachten. Zo was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het ontwikkelen van verpakkingen en advertenties, maar ook het proces hierachter te managen. Daarnaast ben ik ook veel bezig geweest met de content voor social media en de groeistrategie hiervoor.

Een stage bij Iglo is absoluut breed en uitdagend. Je bent echt onderdeel van het marketingteam en krijgt veel mooie kansen om te leren. In dit half jaar leer je heel veel en ben je klaar om aan de slag te gaan als Junior Brand Manager, zoals ik nu zelf ook ben.

De werksfeer bij Iglo ervaar ik daarnaast als heel fijn en toegankelijk. Omdat het team klein is, krijg je veel mee van wat er speelt op verschillende afdelingen en zijn de lijntjes kort. Omdat we onderdeel zijn van een grote internationale organisatie, krijg je ook hier veel van mee.

In het kort zou ik deze stage aan iedereen aanraden die breed geïnteresseerd is in marketing en graag meer wil leren over wat dit inhoudt. En, leuke bonus, je kunt elke dag de allerlekkerste producten eten tijdens de lunch. Wat wil je nog meer?

Carlijn Oskam

Hi! Mijn naam is Carlijn en tijdens mijn afstudeerstage ben ik onderdeel geweest van het Category Management team. Elke maand was ik bezig met de marktdata van retailers verwerken om zo het hele team te updaten over de laatste ontwikkelingen rondom Iglo en de markt. Dit voelt als een grote verantwoordelijkheid. Je krijgt de vrijheid om je analytische skills te ontwikkelen, maar ook werk je mee aan het uitwerken van schap adviezen voor retailers.

Als klein bedrijf met een grote naam kan je bij elke afdeling meekijken om zo te ontdekken welke functie het beste bij jou past. Binnen het team is veel kennis over FMCG die de collega's graag aan je overbrengen. Ook staan collega's open voor nieuwe initiatieven.

Bovendien vond ik het heel leuk om te merken dat je bij allerlei processen betrokken wordt die het hele bedrijf aangaan zoals de plannen bedenken voor volgend jaar en trainingen met het hele team over het functioneren van het team en persoonlijke ontwikkeling.

Mijn tijd bij Iglo is voorbij gevlogen en ik zou het iedereen aanraden! Er wordt met je meegedacht hoe jij je het beste kan ontwikkelen binnen het Iglo team en hoe je jouw bijdrage aan het Iglo team zo impactvol mogelijk kan maken. En het antwoord waar iedereen altijd nieuwsgierig naar is: Ja, je mag, als je wil, elke dag vissticks tijdens de lunch eten!

Simone Koster 

Hi! Ik ben Simone en het afgelopen half jaar was ik onderdeel van het marketingteam  bij Iglo. Hier heb ik de kans gekregen om in een korte tijd ontzettend veel te leren, niet alleen over het vakgebied maar ook over mijzelf. Bovendien bood deze stage niet alleen de mogelijkheid om de marketingafdeling te leren kennen, maar het gaf mij ook de vrijheid om breder mee te kijken.

Ik heb mij beziggehouden met het optimaliseren van de social media kanalen en het creëren van content, hier kan je echt je creativiteit in kwijt wat het super tof maakt! Iglo moedigt deze creatieve ideeën dan ook zeker aan en zij bieden ruimte om jezelf te laten zien.

Daarnaast heb ik mij beziggehouden met de website. Binnen deze werkzaamheden krijg je een grote verantwoordelijkheid wat het super leerzaam en uitdagend maakt. 

Kortom, het was een erg leerzame stageperiode met een super gezellig team. Met deze stage kom je er echt achter waar je passie ligt en wat wel of niet bij jou past. Een kans die je niet wil missen!

Roxanne van Extel 

Hi! Ik ben Roxanne, het afgelopen half jaar heb ik mijn stage mogen doen bij Iglo. Ik was onderdeel van het marketingteam, en wat een leuk team is dat! Ik heb in een korte tijd ontzettend veel kunnen leren. Je krijgt de mogelijkheid om overal bij aan te sluiten en er wordt echt geluisterd naar je input.

Je krijgt je eigen werkzaamheden en hiermee ook eigen verantwoordelijkheden, dit maakt de stage erg leerzaam. De werkzaamheden zijn zeer breed, van het ontwikkelen van nieuwe verpakkingen tot het maken van advertenties, maar ook het schieten van content voor de socials van Iglo. Ondanks de verantwoordelijkheden word je niet zomaar in het diepe gegooid. Je kunt hier echt begeleiding verwachten en iedereen is bereid te helpen. Dit merk je ook in de sfeer op kantoor. Omdat het een relatief klein team is, krijg je van alle afdelingen wel iets mee, dit zorgt ervoor dat je echt kunt zien hoe het er aan toe gaat bij een groot merk in de foodbranche.

Ik kan het iedereen aanraden om stage te lopen bij Iglo. Je kunt er door deze stage echt achter komen of marketing bij jou past.

Bram-Joris Walraven

Hi!

Ik ben Bram-Joris en het afgelopen halfjaar mocht ik onderdeel zijn van het Category Management team. Ik ben zeer blij hoe erg ik het naar mijn zin heb gehad met de mensen om mij heen en de werkzaamheden van mijn functie. Er wordt goed gekeken naar wat je wil bereiken tijdens je stage en waar jijzelf in wil ontwikkelen.

Ik heb mij vooral bezig gehouden met het updaten en verwerken van de marktdata over Iglo en de diepvriescategorie waardoor het gehele team op de hoogte was wat er speelde in de markt.

Verder heb ik enorm genoten van de betrokkenheid binnen het gehele bedrijf. Voor een bedrijf met een grote naam heeft het echt een familiesfeer op de werkvloer en wordt er bijvoorbeeld altijd samen geluncht en bijgepraat over van alles.

Ik heb echt een enorm fijne tijd gehad bij Iglo en ging oprecht met plezier naar het kantoor toe. Ik kan het daarom ook zeker aanraden om bij Iglo stage te lopen! 

Lisanne Willemsen

Hoihoi, ik ben Lisanne en het afgelopen half jaar was ik onderdeel van het marketingteam bij Iglo. Wat een ontzettend leerzame en gezellige stageperiode is dit geweest. Stilstaan doe je zeker niet bij Iglo. Het bedrijf is constant in bewegen en elke maand waren er wel nieuwe ontwikkeling gaande waar ik onderdeel van mocht zijn.

Als eerst heb ik mij bezig gehouden met het optimaliseren van de social media en hier kon ik al mijn creativiteit in kwijt. Iglo stond open voor mijn ideeën en het is leuk om te zien dat ik sommige ideeën mocht omzetten in werkelijkheid. Gaaf toch?!
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de website, SEO en een stukje E-commerce. Tot slot heb ik bijgedragen aan het opleveren van advertenties en verpakkingsontwerpen. Elke collega is gemotiveerd om je te helpen en neemt je mee in hun werkzaamheden.

Niet alleen was het een leerzame periode, maar gezelligheid ontbrak ook zeker niet. Op kantoor wordt er met z’n allen geluncht, gewandeld en heel veel gelachen. Je leert hier mensen niet alleen op werkniveau, maar ook persoonlijk niveau kennen. Dat is ook nog eens mooi meegenomen.