Stage bij Iglo

Stage lopen bij Iglo betekent volwaardig meedraaien in een team van professionals in de FMCG-sector. Je krijgt alle ruimte en kansen om impact te maken en te leren terwijl je wordt begeleid door ervaren professionals. Je maakt onderdeel uit van een energiek en gepassioneerd team en wordt volledig bij de organisatie betrokken. Je stage bestaat uit het meewerken en ondersteunen op de afdeling met daarbij de mogelijkheid om je eigen projecten op te zetten en volledig zelfstandig uit te voeren.

Wil je direct kijken of er een stage vacature open staat? Klik hier
Mocht er geen passende stage vacature voor je bij staan kun je altijd informeren naar de mogelijkheden bij ons HR team via: [email protected]
Lees hieronder meer over de ervaringen van de stagiairs die jou voorgingen!


Lisanne Willemsen

Hoihoi, ik ben Lisanne en het afgelopen half jaar was ik onderdeel van het marketingteam bij Iglo. Wat een ontzettend leerzame en gezellige stageperiode is dit geweest. Stilstaan doe je zeker niet bij Iglo. Het bedrijf is constant in bewegen en elke maand waren er wel nieuwe ontwikkeling gaande waar ik onderdeel van mocht zijn.

Als eerst heb ik mij bezig gehouden met het optimaliseren van de social media en hier kon ik al mijn creativiteit in kwijt. Iglo stond open voor mijn ideeën en het is leuk om te zien dat ik sommige ideeën mocht omzetten in werkelijkheid. Gaaf toch?!
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de website, SEO en een stukje E-commerce. Tot slot heb ik bijgedragen aan het opleveren van advertenties en verpakkingsontwerpen. Elke collega is gemotiveerd om je te helpen en neemt je mee in hun werkzaamheden.

Niet alleen was het een leerzame periode, maar gezelligheid ontbrak ook zeker niet. Op kantoor wordt er met z’n allen geluncht, gewandeld en heel veel gelachen. Je leert hier mensen niet alleen op werkniveau, maar ook persoonlijk niveau kennen. Dat is ook nog eens mooi meegenomen. 

Nicole Steffens

Hi! Ik ben Nicole en heb mijn afstudeerstage ingevuld binnen het marketingteam van Iglo. Voor mij was deze stage de eerste keer dat ik voor een groot merk ben gaan werken. Desondanks kreeg ik vanaf het eerste moment veel eigen verantwoordelijkheden en de mogelijkheid mij echt te ontwikkelen met uitdagende opdrachten. Zo was ik bijvoorbeeld verantwoordelijk voor het ontwikkelen van verpakkingen en advertenties, maar ook het proces hierachter te managen. Daarnaast ben ik ook veel bezig geweest met de content voor social media en de groeistrategie hiervoor.

Een stage bij Iglo is absoluut breed en uitdagend. Je bent echt onderdeel van het marketingteam en krijgt veel mooie kansen om te leren. In dit half jaar leer je heel veel en ben je klaar om aan de slag te gaan als Junior Brand Manager, zoals ik nu zelf ook ben.

De werksfeer bij Iglo ervaar ik daarnaast als heel fijn en toegankelijk. Omdat het team klein is, krijg je veel mee van wat er speelt op verschillende afdelingen en zijn de lijntjes kort. Omdat we onderdeel zijn van een grote internationale organisatie, krijg je ook hier veel van mee.

In het kort zou ik deze stage aan iedereen aanraden die breed geïnteresseerd is in marketing en graag meer wil leren over wat dit inhoudt. En, leuke bonus, je kunt elke dag de allerlekkerste producten eten tijdens de lunch. Wat wil je nog meer?

Carlijn Oskam

Hi! Mijn naam is Carlijn en tijdens mijn afstudeerstage ben ik onderdeel geweest van het Category Management team. Elke maand was ik bezig met de marktdata van retailers verwerken om zo het hele team te updaten over de laatste ontwikkelingen rondom Iglo en de markt. Dit voelt als een grote verantwoordelijkheid. Je krijgt de vrijheid om je analytische skills te ontwikkelen, maar ook werk je mee aan het uitwerken van schap adviezen voor retailers.

Als klein bedrijf met een grote naam kan je bij elke afdeling meekijken om zo te ontdekken welke functie het beste bij jou past. Binnen het team is veel kennis over FMCG die de collega's graag aan je overbrengen. Ook staan collega's open voor nieuwe initiatieven.

Bovendien vond ik het heel leuk om te merken dat je bij allerlei processen betrokken wordt die het hele bedrijf aangaan zoals de plannen bedenken voor volgend jaar en trainingen met het hele team over het functioneren van het team en persoonlijke ontwikkeling.

Mijn tijd bij Iglo is voorbij gevlogen en ik zou het iedereen aanraden! Er wordt met je meegedacht hoe jij je het beste kan ontwikkelen binnen het Iglo team en hoe je jouw bijdrage aan het Iglo team zo impactvol mogelijk kan maken. En het antwoord waar iedereen altijd nieuwsgierig naar is: Ja, je mag, als je wil, elke dag vissticks tijdens de lunch eten!

Joep van Well

Hi, mijn naam is Joep van Well en ik was tijdens mijn afstudeerstage onderdeel van het marketingteam bij Iglo. Binnen het team was ik verantwoordelijk voor Groente, Green Cuisine en Digital. Hierbij lag de de focus van mijn afstudeeropdracht op online communicatie. Tijdens mijn stage heb ik een strategie opgezet voor de sociale media van Iglo, met de focus op Instagram.

Wat mij is opgevallen gedurende mijn stage is dat dingen continu veranderen en hierdoor geen enkele dag hetzelfde is. Omdat het team relatief klein is, maak je veel mee van de verschillende projecten en wordt ook veel aan je toevertrouwd.

Ik vond de stage dan ook erg leerzaam doordat je alle ins-en-outs van marketing in de FMCG-branche te zien krijgt. Ook krijg je als stagiair ook de verantwoordelijkheid over o.a. het verpakkingsproces en verschillende advertenties bij retailers. Hiernaast werkte ik actief samen met verschillende partners zoals een AMPP (ontwerpbureau), Pubicis Groupe (SEO) en World of Content (E-commerce).

Sara Westerlaken 

Hi! Ik ben Sara Westerlaken en ik heb afgelopen half jaar stage gelopen in het Category Management team. Ik was onder andere verantwoordelijk voor het updaten en analyseren van verkoopdata van de winkels in Nederland. Enerzijds leer je hier heel veel analytische skills van en anderzijds kun je jezelf ook transformeren tot echte Excel Nerd! Daarnaast ben je ook bezig met het maken van schappenplannen voor de verschillende retailers. Hier kun je die analytische skills meteen in toepassing brengen. Ook ga je tijdens je stage op bezoek in de supermarkt om de daadwerkelijke schappen te bekijken en leer je wat de schap presentatie voor invloed heeft op de verkoop.

Het team van Iglo is een klein, hecht en gemotiveerd team. Hierdoor krijg ook van de andere afdelingen heel veel mee en kun je bij iedereen terecht voor vragen! Je krijgt hierdoor een goed beeld van hoe het er in de FMCG-wereld en in het bedrijfsleven aan toe gaat. Tijdens het werken op het kantoor worden er vaak Iglo producten geserveerd, waardoor je ook meteen meer feeling met de producten van Iglo krijgt! Kortom, een stage bij Iglo is erg gevarieerd, leerzaam en ik kan het iedereen aanraden!

 

Kim van Doorn 

Hi! Ik ben Kim en het afgelopen half jaar heb ik met veel plezier stage gelopen bij Iglo Nederland binnen het Categorie Management team. Ik ben heel druk bezig geweest met het analyseren van data voor verschillende retailers. Hierbij heb ik mijn analytische skills een grote boost kunnen geven. Ook heb ik schapadviezen mogen maken voor de retailers. Deze zie je ook daadwerkelijk terug in de winkel, hoe tof?!

Ik heb mogen samenwerken met verschillende teams, zoals Sales, Finance en Supply Chain, mogen samenwerken waar ik veel van heb kunnen leren. Ik heb gezien hoe het er aan toe gaat in de wereld FMCG en in het bedrijfsleven. Een goede toepassing op mijn eerdere studie ervaring. Mijn supermarkt achtergrond kwam hier ook nog eens goed van pas!

Ik zou een stage bij Iglo aan iedereen aanraden! Het team is super gezellig en gemotiveerd. Elke collega wilt je helpen en meer vertellen over hun ervaringen en je kunt alles aan ze vragen. Daarnaast heb je als stagiaire echt zelfstandige verantwoordelijkheden en wordt je door het team vertrouwt! Vertel wat je interesses zijn, en daar worden mogelijkheden gecreëerd.

Lisanne Willemsen

Hoihoi, ik ben Lisanne en het afgelopen half jaar was ik onderdeel van het marketingteam bij Iglo. Wat een ontzettend leerzame en gezellige stageperiode is dit geweest. Stilstaan doe je zeker niet bij Iglo. Het bedrijf is constant in bewegen en elke maand waren er wel nieuwe ontwikkeling gaande waar ik onderdeel van mocht zijn.

Als eerst heb ik mij bezig gehouden met het optimaliseren van de social media en hier kon ik al mijn creativiteit in kwijt. Iglo stond open voor mijn ideeën en het is leuk om te zien dat ik sommige ideeën mocht omzetten in werkelijkheid. Gaaf toch?!
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de website, SEO en een stukje E-commerce. Tot slot heb ik bijgedragen aan het opleveren van advertenties en verpakkingsontwerpen. Elke collega is gemotiveerd om je te helpen en neemt je mee in hun werkzaamheden.

Niet alleen was het een leerzame periode, maar gezelligheid ontbrak ook zeker niet. Op kantoor wordt er met z’n allen geluncht, gewandeld en heel veel gelachen. Je leert hier mensen niet alleen op werkniveau, maar ook persoonlijk niveau kennen. Dat is ook nog eens mooi meegenomen.