Onze nieuwe bemanning

Onze nieuwe bemanning

HR Assistant: Elaine van Breda



Naam: Elaine van Breda

Functie: HR Assistant

Afdeling: HR

Bij Iglo sinds: Februari 2021

Kun je kort wat over jezelf vertellen? Wat drijft jou?

Hi, ik ben Elaine! Afgelopen februari ben ik als HR Assistant begonnen bij Iglo Nederland. Als HR Assistant ben ik het eerste aanspreekpunt voor onze werknemers, waardoor ik vaak aan de slag kan met ad hoc taken. Iets wat precies bij mij past! Ik houd er van om in een flexibele omgeving oplossingsgericht te werk te gaan en ervoor te zorgen dat we vanuit HR onze medewerkers zo goed mogelijk ondersteunen. Dit maakt mijn werk dynamisch, sociaal en uitdagend tegelijk.

Waarom heb je voor Iglo gekozen?

Iglo is een merk dat bij velen bekend staat om de vissticks en de spinazie, maar het is zoveel meer dan dat! Binnen Iglo wordt er elke dag met veel enthousiasme gewerkt aan de verschillende producten die bij velen in de vriezer liggen. Naast de trots om voor zo'n gevestigde organisatie te mogen werken, zit de kracht echt in het team. We hebben in Nederland een relatief klein team, maar het bestaat uit super enthousiaste en ambitieuze mensen die je echt thuis laten voelen.

Wat is jouw ervaring met het starten bij Iglo tijdens Covid-19 en het werken vanuit huis? Welke impact had dit die je niet had verwacht?

Met de huidige maatregelen rondom het Covid-19 virus kwam er voor mij een spannende tijd aan. Niet alleen is het spannend om na je studie het werkveld in te gaan, maar vooral 'Hoe ga ik (op afstand) alles leren?' en  'Hoe ga ik mezelf verbonden voelen met het team tijdens het thuiswerken? '  Tijdens de eerste dagen van mijn inwerkperiode mocht ik naar kantoor, iets wat ik erg fijn vond. Helaas laat de situatie het niet toe om daar de hele week te werken, dus ik werk voornamelijk vanuit huis. Gelukkig hebben we bij Iglo (en Nomad) een cultuur waar collega's elkaar graag helpen. Ik merkte meteen dat mensen open stonden voor vragen en daarnaast is het fijn dat mijn agenda zich af en toe vult met 'digitale' koffie-afspraken om elkaar beter te leren kennen. Dat waardeer ik heel erg, want ik merkte in de eerste week dat ik het lastig vond om in beeld te krijgen wie zich waarmee bezig houdt en wie er allemaal onderdeel uitmaken van het team. Gelukkig valt het inmiddels wat meer op zijn plaats!

Wat vind je het leukst aan het werken voor Iglo?

Het leukste aan het werken voor Iglo is dat ik bezig kan zijn met veel verschillende facetten van HR. Hierdoor kan ik veel nieuwe dingen leren en blijft mijn werk uitdagend. Daarnaast vind ik het erg fijn dat ik vanuit de organisatie het vertrouwen en de verantwoordelijkheid krijg om met van alles aan de slag te gaan!

Waar kijk je naar uit in de toekomst?

Voor nu kijk ik er vooral naar uit om met het volledige team op kantoor aanwezig te kunnen zijn, zodat we met z'n allen kunnen lunchen maar ook successen kunnen vieren met een gezellige borrel! Op de lange termijn kijk ik er naar uit om mijn HR kennis steeds verder uit te breiden en uiteindelijk ook toffe plannen te initiëren.