Onze bemanning

General Manager: Niels Bontje


General Manager Niels Bontje


Naam:  Niels Bontje

Functie:  General Manager

Bij Iglo sinds: 1 mei 2014

Mijn geluksmomentje:  waardering van onze klanten voor de innovatieve campagne rondom het broodje vissticks en onze eigen kapitein Iglo

Mijn naam is Niels en ik ben General Manager bij Iglo. Ik woon in Den Haag, vlak achter de duinen, met mijn vrouw, drie dochters, Keet (onze hond) en Pip (ons konijn). Ik ben na mijn studie Bedrijfseconomie begonnen als Marketing & Sales trainee bij Sara Lee/ Douwe Egberts. Al snel ben ik richting Sales gegaan als account manager en kwam ik erachter dat ik het erg leuk vind om vanuit een sterke samenwerking met de klant de business te laten groeien. Ik ben inmiddels 19 jaar werkzaam binnen FMCG in verschillende rollen in Marketing en Sales bij Sara Lee, PepsiCo, Danone en sinds 2014 bij Iglo Nederland. Sinds december vorig jaar ben ik verantwoordelijk voor Iglo in Nederland als general manager en stuur ik het Nederlandse team aan.

Iglo Nederland maakt deelt uit van de internationale onderneming Nomad Foods, Europees marktleider in frozen food met merken als Birds Eye, Findus en La Cocinera. Vanuit de andere landen krijgen we veel inzichten en ideeen die we in Nederland kunnen toepassen. Daarnaast biedt Nomad foods kansen voor onze medewerkers op een internationale carriere of voor deelname aan internationale projecten.

Ik vind het erg leuk om met een mooi merk als Iglo te werken aan de verdere groei van onze business. Dit jaar hebben we kapitein Iglo teruggebracht in onze campagnes en hebben we in Nederland onze eigen kapitein Iglo aangesteld om op een leuke manier aandacht te krijgen voor onze vernieuwde Vissticks en heerlijke Lekkerbekjes bij onze klanten. Wat het erg goed doet in de markt zijn onze Iglo Roerbaksensatie maaltijden. De trend naar gezonde en gemakkelijk te bereiden producten in Nederland zorgt ervoor dat de vraag naar onze Roerbaksensatie maaltijden enorm is toegenomen. Hier spelen we op in door regelmatig nieuwe smaken te introduceren. Verder is Iglo de expert als het gaat om Spinazie en zien we een sterke groei in de markt doordat spinazie steeds meer wordt gebruikt als gezonde en lekkere groente in salades, pasta’s en smoothies. Spinazie à la Crème doet het nog steeds erg goed als heerlijke maaltijd met aardappeltjes, vissticks en appelmoes.

We hebben in Utrecht een heel erg leuk, jong en dynamisch team dat zich iedere dag inzet om onze plannen uit te voeren. We werken vanuit de verschillende disciplines in cross-functionele teams om er zo voor te zorgen dat onze plannen goed geintegreerd zijn en we kunnen zorgen voor excellente executie van onze campagnes en van de activiteiten op de winkelvloer. De stagiaires spelen daarin een belangrijke rol. We hebben op de Marketing en Sales afdeling plek voor een aantal stagiaires en we zien dat dit heel erg goed werkt. Vanaf de eerste dag betrekken we onze stagiaires bij de executie van onze plannen en kunnen ze op die manier direct toegevoegde waarde hebben bij de uitvoering van onze plannen. Elk half jaar stellen we talentvolle en positieve stagiaires aan, die het erg leuk en leerzaam vinden om hier te werken en ons verder helpen in het realiseren van onze missie: Great tasting food enjoyed Every Day at Every Meals by Everybody.

Voor mij is de baan bij Iglo Nederland een geweldig mooie uitdaging. Samen met het Nederlandse team zorgen voor groei van onze business, het versterken van het merk Iglo en het uitbouwen van partnerships met onze klanten maakt me trots en geeft mij enorm veel energie.

Het product waar ik het meest fan van ben is de Iglo Kibbeling, heerlijk uit de oven met tartaar saus!!