Onze bemanning

General Manager: Michel Acda




Naam:  Michel Acda

Functie:  General Manager

Bij Iglo sinds: november 2019

Mijn geluksmomentje:  het Iglo team bij elkaar te zien terwijl er oprecht en trots verhalen worden verteld over nieuwe successen die samen bereikt zijn

Wat leuk om me kort aan je te kunnen voorstellen.

Mijn naam is Michel Acda en ik ben General Manager bij Iglo. Ik woon in de wijk Oog in Al in Utrecht, op fietsafstand van kantoor, samen met mijn vrouw en drie kinderen.

Na de HEAO te hebben afgerond, ben ik mijn carrière begonnen in de consumenten elektronica. Voor Acer werd ik verantwoordelijk voor Zuid Europa, waar ik veel heb gereisd naar landen als Spanje, Portugal, Italië en Frankrijk. Daarna ben ik bij Philips gaan werken voor het high-end merk Marantz, waarbij ik leiding gaf aan een new business development team, die over de hele wereld business via distributeurs verzorgde. Ook in die rol heb ik veel gereisd over diverse continenten. Vanaf 2004 ben ik in Utrecht gaan werken bij Sara Lee, waar ik onderdeel werd van een new business development team, voor zowel koffie en thee, als home & personal care merken zoals Zwitsal, Prodent, Zendium, Biotex en Neutral. “Mijn” markten waren de Baltische staten, Roemenië, Bulgarije, de Balkan en heb aan diverse projecten gewerkt in Rusland, Turkije, Noord Afrika en het Midden Oosten. In 2007 werd ik Key Accountmanager voor AS Watson Benelux (Kruidvat), en daarna Commercieel Manager verantwoordelijk voor Zwitsal. Van 2007 tot 2010 heb ik een part time studie gevolgd aan Nyenrode (MSC/MBA) naast mijn werk. In 2012 ben ik als Verkoop Directeur gestart bij Douwe Egberts, samen met mijn team verantwoordelijk voor de retail klanten in Nederland. Na dat 4 jaar gedaan te hebben, ben ik door JDE gevraagd om in Scandinavië te gaan werken als Country Director verantwoordelijk voor Zweden, Denemarken en daarna Noorwegen. Eind 2018 ben ik terug gekomen naar Nederland en een jaar op hoofdkantoor gewerkt in Amsterdam. Kortom – ongeveer de helft van mijn carrière in het buitenland gewerkt, en de helft in Nederland.

Waarom heb ik gekozen voor Iglo?

Eerlijk gezegd was de diepvries categorie niet een categorie die boven op mijn wensenlijstje stond. Van Warme dranken naar Diepvries. Ogenschijnlijk kan het contrast niet groter zijn! Voeding, sport en gezondheid zijn erg belangrijk voor me. Tijdens mijn jaren in Scandinavië ben ik bijvoorbeeld steeds minder vlees en vis gaan eten, en sinds een aantal jaar eet ik bewust 100% plant-based (vegan). Daarnaast sport ik fervent: ik zorg ervoor dat ik 4-5 keer per week mijn workouts plan (kick boxen, kracht training en crossfit), wat ik echt heerlijk vind na een dag op kantoor. Ik kocht veel verse producten en sloeg eerlijk gezegd de diepvries in de supermarkt volledig over. Na een aantal gesprekken met het senior leadership van Nomad Foods (het moeder bedrijf van Iglo) werd ik echter steeds meer bewust van de fantastische kansen die diepvries biedt, waarvan ik gewoon niet bewust was: belang van duurzaamheid, een gezond product portfolio (zo’n 90% is Nutriscore A of B), tegengaan van food waste, sterk inspelend op de plant-based trends. Fantastisch dus – dat past heel goed bij wat ik zelf geloof wat goed is! En daarnaast investeert Nomad Foods hard in haar merken, innovaties en talent. En dat was voor mij erg vergelijkbaar met het pad wat JDE de afgelopen jaren heeft bewandeld: hard investeren in merken, talent, categorie ontwikkeling op basis van een duidelijk strategisch kader.

Tot nu toe is me dat meer dan uitstekend bevallen! Het Nederlandse team heeft echt een ongelofelijk aanstekelijk enthousiasme, heeft de afgelopen jaren een snelle groei laten zien door een constructieve samenwerking met onze retail klanten waarbij ontwikkeling van de categorie vriesvers voorop staat. We mogen werken met een van de mooiste en iconische merken van Nederland. Wie kent nou niet Kapitein Iglo, vissticks en spinazie? Na eerder met grotere teams gewerkt te hebben, voelt dit team als een speedboot voor me: snel, direct, dynamisch en sportief. Tegelijkertijd kunnen we gebruik maken van alles wat Nomad Foods als groep ons brengt: super relevante innovaties, sterke R&D en marketing, solide productie, efficiënte back office en ontwikkelingspaden voor talent. En, wat voor mij persoonlijk erg belangrijk is, een duidelijke visie om de plant-based business (Green Cuisine) verder te ontwikkelen, met kwaliteit en veel ambitie! “Serving the world with better food” past ons daarom als gegoten!

Mocht je meer willen weten over onze ambitie, plannen of team? Een kop koffie (of een heerlijke Green Cuisine burger) is zo gepland!

Wellicht tot snel!