Onze bemanning

Account Group Manager: Arthur van den Hoven


Account Group Manager Arthur van den Hoven


Naam: Arthur van den Hoven

Functie:  Account Group Manager

Afdeling: Sales

Bij Iglo sinds: 2010

Mijn geluksmomentje: een consument in de winkel observeren die een iglo product uit het schap/actiebak pakt en in zijn/haar boodschappenkar legt.

Kan je wat vertellen over je carrière bij Iglo tot nu toe?

Binnen iglo heb ik de kans gekregen om mijn sales loopbaan in de volle breedte te ontwikkelen. In de functie van Key Account Manager ben ik in 2010 begonnen op de klanten Superunie en Jumbo/SdB. In de jaren daarna heb ik mijzelf verder ontwikkeld op de klant Albert Heijn. Op dit moment ben ik als Account Group Manager verantwoordelijk voor Superunie en Jumbo. In een Nederlands sales team met 3 account managers en 2 assistent account managers zetten wij ons dagelijks in om onze doelstellingen en plannen bij klanten tot een maximaal resultaat te brengen. In een nauwe samenwerking met collega’s van category management, marketing, finance, HR en supply chain richt ik mij voornamelijk op de onderlinge afstemming en richting van het proces. Korte lijnen, ownership, samenwerking en focus zijn de succesfactoren van iglo sales NL.

Hoe ziet een typische dag bij Iglo er voor jou uit?

De dagelijkse werkzaamheden laten zich kenmerken door enerzijds operationele werkzaamheden zoals het maken en bespreken van commerciële voorstellen voor de klanten. Daarnaast vertegenwoordig ik het sales team ook in het cross-functionele team van Maaltijden. Hierin gaan we samen met marketing en category management dieper in op de plannen en performance van de categorie Maaltijden.

Wat vind je het leukst aan je baan bij Iglo?

Dat we met een jong, dynamisch en ambitieus team ons dagelijks inzetten voor het fantastische merk iglo. De instelling van iedereen om met elkaar te winnen en elkaar daar ook in ondersteunen.   

Waar ben je het meest trots op?

Ik ben enorm trots op de succesvolle herlancering van Roerbak Sensatie Maaltijden eind 2014. Na jaren van ondergeschoven kindje te zijn geweest binnen de iglo Group, heeft het Maaltijden team deze fantastische range weer succesvol op de Nederlandse  (menu)kaart gezet.

Wat is je favoriete product en waarom?

Iglo Roerbak Sensatie Rissoto omdat je deze rissoto in 8 minuten op je bord hebt. Je moet van hele goede Italiaanse huize komen om hier aan te kunnen tippen. Bon appetit!