Inspiratie om gezond te eten

Bij Iglo helpen we consumenten om elke dag een beetje beter te eten.

Dat doen we met ons brede en onweerstaanbare productassortiment met vis, groente en steeds vaker ook vegetarische varianten. 

Klik hier als je wilt weten hoe je een milieuvriendelijk voedingspatroon kunt aanhouden.

Onze Healthier Meal Choices zijn speciaal ontwikkeld met het oog op voedingswaarden, variatie en evenwicht. We hebben de voedzaamheid objectief laten beoordelen met behulp van onze deskundige voedingsdeskundigen.

Hoe blijven we ons assortiment vernieuwen en optimaliseren?

We zijn er natuurlijk trots op dat zo'n groot deel van ons assortiment uit vis en groenten bestaat, maar we willen benadrukken dat we de rest van ons assortiment even belangrijk vinden. Daarom spannen we ons in om in ons volledige assortiment te blijven innoveren en verbeteren, omdat de consument dan gemakkelijker voor gezondere opties kan kiezen.  Klik hier voor meer informatie over voedingswaarden als kloppend hart van ons innovatieproces.

 

Hoe weten we dat onze producten echt voedzaam zijn?

Bij Iglo weten we hoe belangrijk het is dat externe partijen onze visie op voeding controleren. Daarom hebben we opdracht gegeven tot twee onafhankelijke inspecties van ons beleid en onze werkwijzen op het gebied van voeding en gezondheid. Daaruit blijkt dat we een bedrijf zijn met producten die écht voedzaam zijn. Het idee van deze inspecties kwam voort uit de Access to Nutrition Index: een lijst waarop de grootste voedingsmiddelenbedrijven staan gerangschikt naar hun visie op voeding.  

Ons Doel:
Ieder jaar weer ons assortiment verbeteren met gezondere producten

Waarom hechten we zo veel waarde aan etikettering?

Met een helder etiket is het voor consumenten makkelijker om een weloverwogen keuze te maken. We zetten de voedingswaarden op de voorkant van de verpakking, zodat consumenten meteen de aanbevolen dagelijkse hoeveelheden kunnen zien – en de bijdrage die ons product daaraan levert. We hoeven van de wet niet het vezelgehalte op onze producten te zetten, maar dat doen we toch, omdat consumenten daardoor gemakkelijker de hele dag door verantwoorde keuzes kunnen maken. Daarnaast werken we met duidelijke voedingsetiketten en gezondheidsclaims, die waarvan uit onderzoek is gebleken dat dat  nuttig is voor consumenten die gezonde keuzes willen maken.

In het Verenigd Koninkrijk hebben we in 2018 bijvoorbeeld het stoplichtsysteem op alle etiketten toegepast. In Frankrijk werken we mee aan het initiatief om vrijwillig een Nutriscore-aanduiding op verpakkingen te plaatsen. In Scandinavië plaatsen we op gezonde producten een sleutel- of hartsymbool.  

*Based on net sales and excludes Gastro, Food Service, Spain, CG, HU, GR, RYS, Goodfella’s and Aunt Bessie’s.