Doel 3: 100% van onze voedingsproducten wordt verantwoord verkregen en bereid

Ethische handel in onze toeleveringsketen

Wat is het probleem?

De overtuiging dat de voeding en diensten die we kopen de rechten van de werkers niet benadelen of schaden is een belangrijk principe dat aan de basis van onze belofte van ethisch handel drijven ligt. Deze rechten omvatten werktijden, gezondheid en veiligheid, vrijheid van vereniging en beloning.

Wat is onze benadering?

Wij werken op drie niveaus om ethische handel te garanderen:

- Onze leveranciers moeten zich registreren bij SEDEX (Platform voor ethische informatie-uitwisseling van leveranciers) wat een ledenorganisatie zonder winstoogmerk is dat zich wijdt aan het bevorderen van verantwoorde en ethische handelspraktijken in mondiale toeleveringsketens. [Zie meer op www.sedexglobal.com].

- Onze leveranciers moeten zich houden aan de Gedragscode voor Ethische Handel van de Iglo Groep.

- We voeren controles van leveranciers uit via een externe controledienst voor ethische normen.




Klik hier voor onze gedragscode