Doel 3: 100% van onze voedingsproducten wordt verantwoord verkregen en bereid

Verantwoord etiketteren

Wat is het probleem?

Klanten maken keuzes op basis van vele verschillende factoren, zoals herkomst, voedingswaarde, allergenen, milieu-, ethische of prijsoverwegingen. Verantwoord etiketteren voldoet niet alleen aan de voorschriften voor de voedselindustrie maar geeft de consument bovendien alle informatie die nodig is om deze keuzes te maken.

Wat is onze benadering?

Voedingswaarde:

De voedingsinformatie op onze verpakkingen voldoet aan alle etiketteringsregels van de EU. Daarnaast vinden we dat consumenten over relevante informatie moeten beschikken betreffende de voeding die zij consumeren. We streven ernaar ervoor te zorgen dat we onze klanten geen misleidende informatie over voordelen voor de gezondheid van onze voeding geven, door de manier waarop we het verpakken of door de reclame die we gebruiken om het te promoten. En we zetten ons in voor nauwkeurige en heldere voedingsetikettering die weergeeft hoe zij beslissingen nemen.

Herkomst:

Omdat onze inkoopbehoeften flexibel zijn, zijn we niet altijd in staat om het land van oorsprong op onze voeding te zetten. We zullen echter altijd extra, verduidelijkende informatie over het land van oorsprong geven als het label impliceert dat het voedsel ergens anders vandaan komt.

Allergenen:

We doen ons best om veilige producten voor consumenten te bieden en dus ook aan mensen die aan allergieën en voedselintoleranties lijden. Als onze recepten allergenen bevatten, vermelden wij dit volgens de regels van de EU vetgedrukt in de lijst met ingrediënten op onze etiketten.